Åpen forelesning

Artist Talk med Hamid Waheed

10.10.24

Oslo Fotokunstskole ønsker velkommen til Artist Talk onsdag 9. oktober kl. 12:45 med Hamid Waheed.

Oslo fotokunstskole

Hamid Waheed er utdannet som både filmskaper og billedkunstner, og tar i bruk bevegelige bilder, installasjon og performance som grep. Verkene dreier ofte rundt skeivt begjær som et drivende dramaturgisk grep. Utfra dette fokuserer han på psykososiale strukturer og politiske forvoldelser, der koblingen mellom historie og nåtid trekkes sammen gjennom bevisste formgrep, fabulerende fiksjon og en kritisk tilnærming. Han har en master fra Kunstakademiet i Oslo og en bachelor i Bevegelige bilder fra Filmkunstskolen i Kabelvåg. I tillegg til egen praksis er han dessuten en del av kollektivet HÆRK.Verk har blitt presentert i en rekke kontekster, bl.a. Kulturhistorisk musem, Fotogalleriet, Kunstnernes Hus og Black Box teater (Oslo); Open Out Festival og Tromsø Kunstforening (Tromsø); KODE og METEOR internasjonale teaterfestival (Bergen); Nikolaj Kunsthal og Den Frie Udstillingsbygning (København); samt Rencontres Internationales Paris/Berlin og Wicked Queer i Boston.

Meld deg på dette arrangementet

Kr

Heading

Betales med Vipps til 551031.
Takk!
Vipps Kr
til 551031
Du har meldt deg på:

Heading

Noe gikk galt. Vennligst prøv igjen.

Foto: Anna Penkova for Black Box teater, 2023