Åpen forelesning

Artist Talk med Sabina Jacobsson

Velkommen til Artist Talk med Sabina Jacobsson på Oslo Fotokunstskole onsdag 4. september kl. 12:45

Hvor

Oslo Fotokunstskole

Når

Inngang

Vernissage

, KL

Sabina Jacobsson er filmskaper og billedkunstner og bruker film, foto, tegninger og objekter i sin kunst. Jacobsson iscenesetter fortellinger om kulturell solidaritet sammen med politiske spørsmål. Hun er på jakt etter nye koblinger mellom idé og teknikk der det spontane og uforutsigbare spiller sammen med det konseptuelle. Med dette som utgangspunkt lager hun lekne og ettertenksomme verk.

Jacobsson har blitt presentert en rekke steder i inn-og utland, blant annet Brandts museum for fotografi (Danmark), Nikolaj Kunsthall (Danmark), Luleå Konsthall (Sverige), Kunstnersentrene i Svolvær, Førde, Molde, Trondheim og Drammen, Sandefjord Kunstforening, og på en rekke filmfestivaler i inn- og utland.

Gjennom flere prosjekter for kunstnerisk samarbeid har hun fått jobbe med ulike uttrykk, både på scenen og i gallerirommet og for kinoen, noe som har resultert i hennes mangefasetterte uttrykk. Jacobsson ble uteksaminert fra Kunstakademiet i Trondheim Norge 2000. Hun mottok Statens garantiinntekt for kunstnere i 2012. Under Trøndelagsutstilling i 2016 ble hun valgt som NTNU-kunstner i 2016/2017.

På onsdagforelesningen kommer hun at presentere gamle og nye arbeider og snakke om hvordan hun får sin ideer og hvordan hun realiserer dem.

Meld deg på dette arrangementet

Kr

Heading

Betales med Vipps til 551031.
Takk!
Vipps Kr
til 551031
Du har meldt deg på:

Hvor

Når

Heading

Noe gikk galt. Vennligst prøv igjen.