Åpen forelesning

Artist Talk med Terje Abusdal

11.9.24

Oslo Fotokunstskole ønsker velkommen til Artist Talk onsdag 4. desember kl. 12:45 med Terje Abusdal.

Oslo fotokunstskole

Terje Abusdal (1978) er kunstner med bakgrunn fra KMD Kunstakademiet i Bergen og Danmarks journalisthøyskole. Abusdal arbeider med fotografi og lydinstallasjoner med utgangspunkt i historiene som har formet oss som mennesker og samfunn. Fornorskingsprosessene på 1800- og 1900-tallet, og den norske nasjonale identitet er sentrale tema. Prosjektene hans har vunnet flere priser, blant annet Leica Oscar Barnack Award og Fotogalleriets Nordic Dummy Award. Fotoboken som selvstendig kunstform er en viktig del av praksisen, og han har gitt ut bøkene Radius 500 Metres (2015), Hope Blinds Reason (2019) og Costa Bravo Holiday Paradise (2024) på det svenske forlaget Journal, samt Slash & Burn (2018) på tyske Kehrer Verlag. I 2020 ble hans utgivelse Hope Blinds Reason kåret til Årets vakreste bok. Terje har hatt en rekke utstillinger nasjonalt og internasjonalt, blant annet ved Bergen Kunsthall, Henie Onstad Kunstsenter, Preus museum, Musée des Beaux-Arts i Rouen og Mattatoio di Roma.

Meld deg på dette arrangementet

Kr

Heading

Betales med Vipps til 551031.
Takk!
Vipps Kr
til 551031
Du har meldt deg på:

Heading

Noe gikk galt. Vennligst prøv igjen.