Kurs

Digitalt Mobilfotografikurs fra Oslo Fotokunstskole 4. og 11. mai

Stikkord:

Bli inspirert av vårt mobilfotografikurs fra Oslo Fotokunstskole og lær å frembringe fotografiske kunnskaper i din hverdag! Kurset vil gi deg en solid kjennskap til grunnleggende fotografiske metoder samt muligheten å tilpasse de til ditt eget behov. Leter du etter oppfinnsomme løsninger som vil skille seg fra det store flux av bilder vi er vant til å betrakte hver dag? Om du vil bli en visuell formidler, en bedre fotograf eller utforske det vidunderlige i mennesket og omgivelsene på din eget måte, er dette kurset for deg.

Online/Zoom

18.00-21.00

og 11.05.21, KL 18:00-21:00

Hva du vil lære:

- Å bli kjent med lys: lær å se og bruke lys, det viktigste elementet for å øke kvaliteten i bildene dine

- Å mestre komposisjon: bruk miljøet og skap romfølelse for balanse og helhet

- Å uttrykke perspektiv: få bevissthet i vinklene og avstandene du bruker for å formidle følelser og situasjoner på enklest mulige måte

- Å forstå farger og fargepaletter for å invitere øyet inn i bildet

- Å jobbe med detaljer: nær ditt subjekt for å få det beste ut av motivene dine

- Å utnytte deg av mobilkameraets muligheter med en kort og effektiv teknisk innføring

- Å finne din egen stil mens du dykker i spennende inspirasjons bilder

- Å beherske etterarbeid av bildene og bruk av forskjellige apps til å lage fengslende looks

- Å trene på den vanskeligste, med kanskje viktigste vane i fotografi: å ta få, men verdifulle og originale bilder

Kurset egner seg for alle som har et mobilkamera, uansett om du er nybegynner eller allerede profesjonell fotograf. Mobilfotokurset passer for både voksen og ungdom og anvendes like godt for privat bruk som for jobb.

Kurset tilbys digitalt på Zoom med begrenset antall plasser for å skape en inkluderende atmosfære og en engasjert online-økt.

Deltakere vil få forelesninger og kursmaterialet de trenger for å prøve seg selvstendig i oppgavene som gis på kurset. Lærer på kurset bruker iPhone-systemet, og innstillingene på kamera kan variere litt for Android-brukerne, men kurset er egnet til begge systemer.

Dato: 13 og 20 april

Kl: 18:00 – 21:00

Sted: Online

Pris:

Kr. 1800,-

Kurset holdes av Aurora Romano, fotografilærer på Oslo Fotokunstskole, aktiv fotograf og kunstner, engasjert både i analogt og digitalt fotografi.

Hun omfavner alternative teknikker og en diy-holdning i sin kunstneriske praksis, samt spontaniteten som prosessene fører med seg. Dette resulterer ofte i unike, tids og energikrevende håndlagde bilder.

Med hennes verk vil Romano utfordre fotografiet til å ikke bare være et kamerabasert og mekanisk medium, men en mer kroppslig og menneskelig opplevelse.