Film- & videokunst

Screening - Tema: Kjønn

12.9.22

Lørdag 27. august på Preus museum kl. 11:00—17:00 - Studenter ved Oslo Fotokunstskole viser i løpet av Fotografiets dag videoer fra en eksperimentell workshop ved skolen.

Preus museum

Vi er stolte av å kunne vise frem filmene som er et resultat av vår eksperimentelle workshop ‘Kjønn: biologi eller identitet?’ Vi ønsket å utfordre og reflektere over ulike perspektiver som ligger til grunn for hvordan vi opplever kjønn som definisjon og kjønnsroller i samfunnet –hvordan påvirker dette oss? Resultatet av denne prosessen er en rekke spennende, viktige og eksperimentelle filmer med nye og utfordrende innfallsvinkler. Dette er filmer som engasjerer tankegangen rundt hvordan vi ser på kjønn, og hvordan vi forholder oss til de forskjellige definisjonene i ulike kontekster.

Videoverkene går i loop i et eget videorom i den store utstillingssalen i Artilleriverkstedet.

Alle filmene er laget våren 2021 av studenter ved linje for film og videokunst.